יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

קורס הכשרה לליווי רוחני לחולים

"גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי אתה עמדי"

"אלוהים, מה גדולה המצוקה הרוחנית של ברואיך בעולם הזה. לא די להכריז על קיומך אלוהים, ולנסות למצוא אותך בלבו של הזולת. עליי לפנות את הדרך בתוכו המובילה אלייך אלוהים ולשם כך עליי להכיר טוב את נפש האדם. אין בידי כלים רבים לסלול בתוך הזולת את הדרך אליך, אבל את הכלים המעטים שיש לי אשנה ואשפר. " (אתי הילסום)


ליווי רוחני הוא התלוות. הוא הצטרפות אל אדם העובר תקופה של קושי או משבר בעקבות מחלה. בזמנים שכאלו עולות שאלות רבות: מה משמעות חיי? מה משמעות הסבל? איך להתמודד עם מוות צפוי? איך להתחבר לאמונה בזמן של קושי? מאז ומתמיד תרבויות מכל העולם, עסקו בשאלות פילוסופיות ואמוניות אלו, כל דת בדרכה היא התמודדה ונתנה את תשובותיה. בימינו, לעיתים רק ברגעי משבר או בסוף החיים, מתפנים להרהר בכך כשהנפש מבקשת מענה נפשי, ואף רוחני, ללבטיה.
בליווי הרוחני, אנו נותנים לאדם השואל את השאלות (ולמשפחתו) את המרחב המוגן להיות עם השאלות, ולעורר את התפילה והקול הפנימי. זוהי הזמנה להתיחס לקושי ולכאב, לעיתים גם למוות, כאל הזמנה ללימוד על משמעות חיינו.

ליווי רוחני הינו תזכורת לנוכחותה של הרוח בחיינו.
הליווי הרוחני אין פירושו לנטוש את העולם החומרי,  אלא לצמוח מתוכו ולשחרר את אחיזתו בנו. הליווי הרוחני אין פירושו להכחיש את החושך, אלא להעז להתבונן בו ובשורשו, ובאור הבוקע מתוך הכנות של המבט.  הליווי הרוחני אין פירושו אידיאולוגיה או אמונה סדורה, אלא הקשבה ונוכחות אוהבת המאפשרות לאמונה האישית להתעורר ולהתבטא.

בקורס בן 15 מפגשים נחקור ונתנסה באפשרות לשילוב  כלים  מהעולם הרוחני במפגש עם אנשים חולים. הקורס יבחן כיצד תפילה, מדיטציה, לימוד, עבודה עם קלפי תהילים, דמיון מודרך ושירה יכולים ללוות אותנו במפגשים טיפוליים.נבחן מהם מקורות ההשראה שלנו, ומה מחבר או מרחיק אותנו מעולם הרוח. נלמד כיצד אנו יכולים לעזור למטופלים שאנו נפגשים איתם, לפתוח את ליבם ואת נפשם לנשגב.

 
הקורס יתלווה בהתנדבות מעשית בשיתוף עם אישפוז בית של קופת חולים כללית באזור ירושלים 


במהלך כל מפגש נתנסה בכלים לתרגול רוחני, נקרא ספרות מקצועית בתחום, ננתח את  תיאורי המפגשים שלנו עם החולים ונעמיק את המסע הרוחני שלנו.


המפגשים יתקיימו בקבוצות קטנות (עד שמונה  אנשים בקבוצה) במבשרת ציון בימי שלישי בבקר
החל מחודש דצמבר 2011 כל מפגש בן ארבע  שעות.
תשלום: (דאנה – תרומה מומלצת) 2000 ₪. אפשר לחלק לתשלומים.

לפרטים נוספים והזמנה לראיון אישי לפני פתיחת הקורס 
אמה שם-בה אילון 050-9596868  (מלווה רוחנית ומנחת קבוצות ליווי רוחני מזה 8 שנים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה